fbpx

Myymäläremontti väistämättä kuormittaa myymälän toimintaa ja henkilökuntaa ja usein vaikuttavat negatiivisesti myynti-indeksiin ja taseeseen. Niitä on kuitenkin säännöllisin väliajoin tehtävä, jotta myymälät säilyvät myyntikunnossa. Remontteja itse toteuttavat myymälät törmäävät monenlaisiin haasteisiin ja siksi myymälämuutoksen ostaminen palveluna on monelle houkuttava ja stressitön vaihtoehto. Millaisia etuja myymälämuutospalvelussa sitten on?

”Onnistuneen myymälämuutoksen takana on tarkkaa projektijohtamista ja suunnittelua sekä ammattimaista kalusteasentamista ja asiakaspalvelua. Kun remonttiin tarvittavat resurssit eli suunnittelu, kalusteasentaminen, tuotteistaminen ja työvälineet ostetaan palveluna, myymälä pystyy keskittymään omaan ydinliiketoimintaan ja saa samalla myös houkuttelevamman taseen”, sanoo Muutosryhmän myyntipäällikkö Sami Saarinen.

”Onnistuneen myymälämuutoksen takana on tarkkaa projektijohtamista ja suunnittelua sekä ammattimaista kalusteasentamista ja asiakaspalvelua.”

Myymälän päivittäiset toiminnot säilyvät ennallaan

”Tyypillisesti myymälöiden henkilöstöresurssit ovat tarkkaan suunniteltu ja mitoitettu myymälän päivittäisten toimintojen mukaan. Tämä tarkoittaa sitä, että kun kaupan henkilökuntaa joudutaan irrottamaan tavanomaisista tehtävistään muutosprojektiin, näkyy se myymälän päivittäisten toimintojen suorittamisessa. Vain harvalla myymälällä riittävät resurssit sekä liikkeen pyörittämiseen että muutoksen tekemiseen samanaikaisesti. Tuolloin joitain myymälän perustoimintoja jää väistämättä tekemättä ja tilanne etenee viikkojen edetessä lumipallon lailla. Viiden viikon jälkeen voi olla jo aika paljon hommia hoitamatta. Myymälän henkilökuntaa ei myöskään ole koulutettu kalusteiden asentamiseen, jolloin työturvallisuus sekä liikkeen asiakkaiden turvallisuus voi vaarantua.

Myymälöillä ei yleensä ole kokemusta kovin monista muutoksista, sillä keskimäärin myymälät tekevät pienempiä uudistuksia noin 2–3 vuoden ja suurempia muutostöitä noin 7 vuoden välein. Palveluntarjoajalle muutos on arkea ja sen mukana kokemusta on kertynyt useista myymälämuutoksista, pienistä suuriin. Palveluntarjoajan avulla myymälän toiminta säilyy ennallaan koko projektin ajan ja se vapauttaa kaupan henkilökunnan palvelemaan myymälän asiakkaita. Usein tämä heijastuu myös kaupan henkilökunnan työhyvinvointiin remonttien aikana.”

Ammattitaidolla tehty myymälämuutos ei vaikuta asiakaskokemukseen

”Ammattimainen myymäläremontti toteutetaan siististi ja turvallisesti; hyllylaivat siirretään siirrinjärjestelmän avulla tuotteineen ja kalusteet asennetaan kalusteasentajien toimesta.  Ammattitaidon ja suunnittelun avulla asiakaspolut säilyvät auki ja tavarat ovat myynnissä.

Myymälämuutokset ovat joukkuelaji, jossa projektin läpivientiin vaikuttaa jokaisen urakoitsijan panos. Suunnittelun avulla muutosprojektin eteneminen tiedetään päiväkohtaisesti ja sillä on suuri merkitys projektin etenemiseen sekä mahdollisiin remontin aikana tuleviin yllätyksellisiin tapahtumiin.

Myymälän asiakkaan kannalta hyvin toteutettu myymälämuutos tarkoittaa sitä, että myymälä on siisti ja tuotteet ovat ostettavissa totuttuun tapaan. Myymälälle se puolestaan näyttäytyy niin, että asiakkaat pystyvät asioimaan turvallisesti kaupassa koko remontin ajan, tuotteet ovat myynnissä ja myynti-indeksit pysyvät kunnossa.”

Tiesitkö muuten, että palvelumme sisältää 6kk takuun kaikille asennuksillemme?

Onko myymälämuutos ajankohtainen?

Ota yhtettä, niin jatketaan tästä!